Iertarea nu este un sentiment; este o decizie pe care o luăm, pentru a ne limpezi mintea și a ne liniști sufletul

Foto: Pexels
Distribuie:

Pune-ți următoarea întrebare: există vreo persoană în viața ta față de care ai sentimente de furie? Și din ce cauză? Sunt întrebări la care Lauren Bowen, într-un articol publicat de care2.com, încearcă să ne ajute să găsim răspunsuri.

Sentimentele persistente de mânie și refuzul de a ierta, pot deteriora profund sănătatea emoționala și starea de bine.

Este extrem de dificil să fim cu sufletul împăcat când o persoană la care ținem ne-a rănit; ne simțim trădați, dezamăgiți și ne dorim să nu o mai vedem niciodată.

Dar aceste sentimente nu fac bine nimănui.

De ce ne vine, însă, atât de greu să iertăm? Pentru că ni se pare corect să ne răzbunăm sau să simțim că ni s-a făcut dreptate, într-un fel sau altul. Cei mai mulți au tendința de a pedepsi persoana care i-a rănit, în mod direct (prin amenințări verbale sau acțiuni ofensive) sau într-un mod pasiv-agresiv (tăcere grăitoare, victimizare, priviri lungi și pline de înțeles, bârfe). Dar oare ne fac toate acestea să ne simțim mai bine? Nu prea.

Iertarea nu este un sentiment; este o decizie pe care o luăm, pentru a ne limpezi mintea și a ne liniști sufletul, cu scopul declarat de a depăși situația. 

Ce înseamna, însă, să ierți cu adevărat? Și cum ne putem elibera de această povară care ne apasă sufletul?

Pasul 1: Identifica problema.

Unul dintre cele mai importante lucruri de făcut pe parcursul acestui proces, este să identifici problema care te frământă, în întregimea ei. Ce s-a întâmplat? Ce acțiuni specifice te-au rănit? Și de ce? Există vreo coardă sensibilă pe care situația creată a atins-o? Încearcă să-ți clarifici cât poți de bine toate aceste lucruri.

Pasul 2: Identifică-ți teama.

Odată clarificată problema și motivele reale pentru care suferi, încearcă să identifici bariera care nu te lasă să ierți. Îți este teamă că dacă ierți persoana care te-a rănit, îti deschizi inima și vei fi rănit din nou? Te temi că dai dovadă de slăbiciune dacă ierți?

Pasul 3: Alege compasiunea si curajul.

Avem o putere incredibilă de a ne controla propria voință. Alege în mod conștient să simți compasiune și curaj, nu amărăciune. Chiar și atunci când fiecare fibră a ființei tale opune rezistență, fă eforturi pentru a te ridica deasupra acestei situații. Amintește-ți că suntem cu toții oameni, nimeni nu este perfect și gândește-te cum te-ai simți tu dacă ai fi în situația în care să fii iertat de cineva.

Pasul 4: Deschide-ți inima.

Este un consum mai mic de energie să depășești o suferință și să ierți decât să suferi. Nu te atașa de ceea ce s-a întâmplat, deschide-ți inima. Pentru a depăși situația cu adevărat, fă aceste patru promisiuni ție însuți/însăți și celor care contează:

“Nu voi rămâne atașat de această durere,” “Nu voi folosi acest incident împotriva ta în viitor,” “Nu voi bârfi cu alții despre această întâmplare” și “Nu voi lăsa acest incident să ne îndepărteze.”

Pasul 5: Construiește o atitudine plină de iubire.

Fă eforturi sincere ca să fii bun cu cealaltă persoană. Zâmbește-i, trateaz-o cu amabilitate și refă relația, dacă este decizia corectă. De cele mai multe ori, orice situație poate fi ameliorată cu atenție și afecțiune. Dacă persoana care te-a rănit este o persoană toxică, atunci toată iubirea și atenția pe care i-o oferi se va întoarce la tine.

Distribuie:

Notă:

Este interzisă preluarea integrală sau parțială a conținutului articolelor fără acordul în scris al autorului.